lördag 24 oktober 2009

Ikea i Malmö

Igår somnade jag inte förrän klockan var 22:00, M och P tycket det var helt OK med tanke på att jag inte vaknade förrän 09:30 idag. Väl uppe åt vi frukost hela familjen och jag blev en riktigt stor flicka idag, jag talade om att jag ville kissa på pottan och gjorde det också, M och P blev riktigt stolta.
Efter det bar det iväg till världens näst största IKEA, den nyöppnade i Malmö. När vi körde av från motorvägen såg vi att det var fler än vi som tänkt samma sak, kö ut till rondellen vid infarten. Trots detta så flöt det på smidigt och en kvart efter var vi inne i varuhuset. Mycket folk men rätt spännande, jag satt i vagnen nästan hela tiden och titta de på folk, förutom när vi var på barnavdelningen, där var lite roliga grejor jag önskar mig till min födelsedag som jag fick prova.
När vi körde därifrån ringde vi till farmor och farfar och sa att vi ville ha kaffe. Väl framme i Billehåla så hade farmot gjort våfflor, smaskens. Vi busade lite och sen körde vi hem för att sätta upp de nya hyllorna i hallen som vi köpt tidigare i veckan. M och P gjorde det, själv fick jag lite feber och fick ligga i soffan och titta på Pippi. När vi skulle äta var jag så trött så jag somnade på soffan. Det händer inte ofta. Natt natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar