tisdag 25 augusti 2009

Alvina e min bästis



Idag vaknade jag precis innan pappa skulle köra så jag hann säga hej då. Mamma satte fart och klockan nio var vi på golfbanan. Jag var jätteduktig och hämtade bollar till mamma. Jag hittade även någon backe som jag kunde springa i. Från golfbanan körde vi direkt till Maxi där vi träffade Ditte och Alvina. Jag har utvecklats i mitt tal, nu säger jag inte bara I till Alvina längre utan nu heter hon Ina. Vi busade lite i vagnarna och mammorna tyckte att vi var lite högljudda men kul hade vi. Fick vars en korv innan vi körde hem. Somnade som en stock i bilen och vaknade precis innan mormor och Ketty tittade in. Jag fick en jättefin rosa klänning som jag ska ha i höst. Självklart skulle jag prova och den satt perfekt.

När de hade kört så körde vi upp till Alvina. Vi lekte i Alvinas lilla hus, plockade bär, hoppade studsmatta, åkte kana och inte minst badade i deras vattenpölar på berget. Helt enkelt en kanon eftermiddag.

Ikväll blev det potatismos och fisk. Inte min favorit men ikväll var jag så hungrig så jag sleva in i alla fall.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar