söndag 6 september 2009

Helgen

I lördags så vaknade jag väldigt tidigt, det tyckte åtminstone M och P, klockan 0730 för att vara exakt. När jag fått min morgonvälling så åkte jag och pappa till tippen för att hämta jord. Vi hämtade M och körde till farmor och farfar för de var de som skulle ha jorden. Där lekte jag mest med farmor då dom andra tömde släpet.
När vi var klara i B-holm så körde vi och planterade plommonträdet och de rhododendron vi fått av farmor och farfar, sen bar det av med pappa till Eket för att lämna släp och jordfräs, M stannade hemma för att jobba lite.
På kvällen var det kräftskiva med Theodor och Minna, vi hade jättetrevligt, de somande rätt tidigt, runt 20:00, själv slocknade jag vid 23:00 efter att ha hållt låda hela kvällen.

Idag så spelade M och P golftävling. P kom 12:a tillsammans med farmor och M kom på 17:e plats tillsammans med morfar. Farfar och farbror Johan spelade också, de blev 14:e. Efteråt åkte alla hem till farmor och farfar för att först fika och sedan käka pizza, det var smaskens. Nu e det dax att nyssa..............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar