måndag 7 september 2009

Knytte tös

Idag var det äntligen dags. Knytte, min första riktiga aktivitet. Det fungerar som mulle fast för mindre barn.

Vi samlades i Kvidinge, ca 10 knyttebarn och några småsyskon och en hel del föräldrar. Ingela samlade oss och hade lite uppvärmning innan vi gav oss in i skogen på upptäcktsfärd. En jättemysig förmiddag med grodor, sniglar, löv, träd, nyckelpigor mm. Det tog på krafterna så efteråt knoppade jag in och sov i 1,5 timme.

Mamma hade precis tagit fram mat för att göra middag till oss när mormor ringde och sa att hon och Ketty skulle till Ikea och äta lunch. Klart vi hängde på.

När vi kom hem var pappa redan hemma och klippte gräset för fullt. Vi passade på att ta ner poolen och självklart hjälpte jag till. Två ombyten hann det bli innan vi var färdiga och jag var tvungen att gå in. Stövlarna var lite svåra att ta av, det blev baksug när vi skulle ta av dem och M kunde hälla ut vatten.

1 kommentar:

  1. Fin besöksräknare... Alvina längtar tills i morgon när vi ska bada hon har tjatat om Minea och bada sen jag sa det till henne:)

    SvaraRadera